بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

شرکت سامسونگ در فوریه 2020 سه گوشی جدید از خانواده گلکسی S را رونمایی کرد ( S20 Plus ، S20 و S20 Ultra). این سه‌ گوشی، نسبت به سری گوشی‌های خانواده S10 PLus ،S10 و S10e که از لحاظ مشخصات پردازشی تقریبا یکسان بودن، متحول‌تر و متفاوت‌تر نسبت به یکدیگر هستند؛ تا جایی که S20 Ultra 5G به یک هیولای متفاوتی تبدیل شده که امکانات بیشتر و متفاوتی‌تری نسبت به دو گوشی هم‌خانواده خود دارد. S20 Ultra نسبت به دو S20 دیگر دارای صفحه ‌نمایش بزرگ‌تر، دوربین‌های اصلی و سلفی باکیفیت‌تر، ظرفیت باتری بیشتر، حافظه داخلی و رم متفاوتی را دارد.

شما می توانید لوازم جانبی گوشی S20 Ultra را از سایت دکتر جانبی تهیه فرمایید.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

دوربین

گوشی S20 Ultra دارای دوربین‌های اصلی چهارگانه 108، 48، 12 و یک دوربین ToF 3D به همراه دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی است.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

در سامسونگ  S20 Ultra 5G برای اولین بار از دوربینی با سنسور 108 مگاپیکسلی به ابعاد بزرگ 1/2‌ اینچی استفاده شده که با ترکیب 9 پیکسل در یک پیکسل نتیجه درخشانی را در محیط‌های با نور کم، ارائه می‌دهد. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ 1/1.33 اینچی و عکاسی پیشرفته در وضوح 12 مگاپیکسلی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و در اکثر شرایط به خصوص در شب شرایط مناسبی را دارد. دیافراگم لنز دوربین گوشی f/1.8 است که البته نسبت به بسیاری از رقبای خود پایین‌تر از حد انتظار به نظر می‌رسد. دوربین 48 مگاپیکسلی تله‌فتوی گوشی با وجود آنکه گفته شده زوم 100 برابری دارد اما ظاهرا تنها 4 برابر زوم اپتیکال را ارائه می‌دهد و تصاویر آن در زوم 10 برابری ترکیبی دروبین ها نسبتا مناسب به نظر می‌رسد؛ اما از این زوم به بعد عملا نه‌ تنها کیفیت تصویر بیش از اندازه افت می‌کند بلکه کوچک‌ترین لرزش‌ دست نیز باعث جابجا شدن چندین متری سوژه در عکاسی می‌شود. دوربین واید گوشی نیز در نبود اتوفوکوس چندان فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد اما در دیگر سو، ابعاد پیکسل‌های 1.4 میکرونی آن برای یک دوربین واید، اندازه بزرگی به حساب می‌آید. دوربین 40 مگاپیکسلی سلفی گوشی هم با وضوح پیش‌فرض 6.5 و 10 مگاپیکسل و فوکوس خودکار و پشتیبانی از HDR، شرایط بسیار مناسبی را برای این دوربین فراهم کرده است.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

طراحی ظاهری و کیفیت ساخت

یک گوشی حجیم با وزن نسبتا زیاد (ابعاد 8.8×76×166.9 میلی‌متر، وزن 220 گرم) و بخش پشتی برآمده کاملا بزرگ در مجموعه دوربین‌ها با برجستگی نزدیک به 2 میلی‌متر به چشم می‌خورد. وجود دو سطح شیشه‌ای در پشت و روی گوشی همراه با نوار فلزی آلومینیومی در اطراف و دوربین سلفی پانچی در مرکز صفحه ‌نمایش از جمله المان‌های ساخت دیگر گوشی است. لبه‌های شیشه روی صفحه‌ نمایش این گوشی در مقایسه با S10 از خمیدگی کمتری برخوردار است که این باعث شده تا احتمال یافتن تاچ تصادفی کاهش یابد که می‌توان از آن بعنوان نکته مثبت در طراحی یاد کرد. جذب بالای اثرات انگشت، حذف جک هدست و دور از دسترس بودن دکمه‌های جانبی نیز از دیگر نکات منفی مرتبط با طراحی این گوشی به حساب می‌آید. سامسونگ در این گوشی برای اولین بار، دکمه دوگانه تغییر صدا را از کناره سمت چپ گوشی به سمت راست و بالای دکمه پاور منتقل کرده است. از نکات مثبت دیگر گوشی به کارگیری استاندارد IP68 جهت مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه است.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

شما می توانید لوازم جانبی گوشی S20 Ultra را از سایت دکتر جانبی تهیه فرمایید.

صفحه نمایش

گلکسی S20 Ultra دارای یک صفحه‌ نمایش 6.9 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح +WQHD و یا رزولوشن 1440×3200 پیکسل در نسبت ابعادی 20:9 است که با این وضوح بالا می‌توان به فشردگی 511ppi‌ دست یافت.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

این صفحه‌ نمایش از نمایش محتوای +HDR10 پشتیبانی می‌کند که این یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین پنل‌های موبایلی موجود به حساب می‌آید. رزولوشن پیش‌فرض صفحه ‌نمایش بر روی فول اچ‌ دی پلاس یا 1080×2400 پیکسل تنظیم شده است که در صورت تمایل به وضوح بالاتر، باید به صورت دستی از منوی Display آن را تغییر داد.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

 نکته جالب توجه دیگر در مورد این پنل به نرخ به‌روزرسانی آن وابسته است که به صورت پیش ‌فرض روی 60 هرتز و وضوح تصویر QHD تنظیم شده که کاربر می‌تواند آن را به صورت دستی روی 120 هرتز و وضوح FHD تنظیم کرد. بدین ‌ترتیب با توجه به انتخاب‌هایی که سامسونگ در منوی Display در اختیار کاربران قرار داده است باید از بین دو گزینه وضوح بالاتر یا نرخ به‌روزرسانی بیشتر، تنها یکی را انتخاب کرد بدلیل تأثیر منفی گذاشتن آن بر روی مصرف باتری دستگاه که به همین خاطر هر دو از سوی سامسونگ به صورت پیش‌فرض غیر فعال بوده و می‌توان آن‌ها را به‌صورت دلخواه فعال نمود.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

باتری گوشی

گلکسی S20 Ultra دارای باتری حجیمی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است که تا به امروز در گوشی‌های دیگر این شرکت به‌کار گرفته نشده است که از آن می‌توان بعنوان پاوربانک هم استفاده کرد. این باتری غیر قابل تعویض بوده و از قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 45 واتی با فناوری USB Power Delivery 3.0 و تکنولوژی شارژ سریع بی سیم 15 واتی برخوردار است. سامسونگ از این باتری با عنوان All day battery یا باتری با دوام مناسب برای استفاده در کل روز یاد کرده که دوام آن جدا از ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش به مواردی از قبیل ارتباط 5G، وضوح صفحه‌نمایش و از همه مهم‌تر نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی پنل مرتبط است که تأثیرات محسوسی بر دوام باتری برجای خواهند گذاشت که در یک آزمون عملی با فعال کردن رفرش رِیت 120 هرتزی فشار بیشتری بر باتری وارد شده است. در این آزمایش زمانی که صفحه نمایش گوشی در حالت 60 هرتز باشد تا حدود 12 ساعت برای وب گردی و تا 16 ساعت جهت تماشای فیلم قابل استفاده است و در زمانی که در حالت 120 هرتز باشد تا 10 ساعت برای وب گردی و 12 ساعت ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هر دو حالت تقریبا تا 24 ساعت امکان مکالمه وجود دارد.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل گلکسی S20 Ultra اندروید 10 و رابط کاربری آن One UI 2.1 است که در حال حاضر آخرین و جدیدترین نسخه نرم‌افزاری سامسونگ برای اندروید به‌ حساب می‌آید. زمان بوت و بالا آمدن گوشی بسیار سریع و تنها در حدود 18 ثانیه است که یکی دو ثانیه سریع‌تر از نوت 10 پلاس می‌باشد. همچنین دارای قابلیت‌هایی ویژه‌ای همچنون Bixby ,Samsung Dex، اشتراک گذاری و ارسال سریع فایل‌ها از طریق وای فای بصورت همزمان به پنج نفر، پشتیبانی از شبکه بی سیم +ANT، هوشمندتر شدن game booster و Music Share، سیستم امنیتی Knox، دسترسی سریع تر به برنامه‌ها و ابزارها با فعال کردن Edge Panels و کشیدن انگشت از سمت راست به چپ، ظاهر شدن اشکال متنوع در هنگام دریافت نوتیفیکیشن در حاشیه نمایشگر که امکان تغییر فرم اشکال و رنگ آنها نیز وجود دارد. این اشکال متفاوت، کاربر را در زمان دریافت هشدارهای جدید آگاه می سازد و نیز از قابلیت‌های ویژه دیگر برخوردار است.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

سخت افزار، حافظه و رم

گلکسی S20 Ultra دارای دو چینش مختلف برای پردازنده بسته به نوع منطقه جغرافیایی توزیع کرده است که در بازار ایران تراشه Exynos 990 به چشم می‌خورد در این ساختار از هشت هسته استفاده شده است. دو هسته کاستوم  Exynos M5با فرکانس 2.7 گیگاهرتز در بالاترین سطح، 2 هسته در سطح میانی با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته رده پایینی با فرکانس 2 گیگاهرتز وجود دارد. پردازش گرافیکی این گوشی تراشه Mali-G77 MP11 است که مثل همتای کوالکامی خود از حافظه UFS 3.0 و مموری LPDDR5 پشتیبانی می‌کند؛ دارای سه چینش مختلف حافظه شامل 12GB/256GB ،12GB/128GB و 16GB/512GB می باشد که هر سه حافظه رم از نوع LPDDR5 و هر سه حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 است؛ همچنین این فبلت از دو سیم کارت با اسلات هیبریدی و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

محتویات داخل جعبه

اقلام همراه گوشی شامل: آداپتور 25 واتی، کابل شارژ دو سر تایپ سی، هندزفری با رابط تایپ سی، سوزن خارج کردن سیم کارت، کاور ژله‌ای، سر گوشی‌های سیلیکونی اضافه و دفترچه راهنما

بررسی گوشی سامسونگ S20 Ultra

شما می توانید لوازم جانبی گوشی S20 Ultra را از سایت دکتر جانبی تهیه فرمایید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به محصول و مطلب باشد.
    • میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • نظرات شما بعد از تایید مدیریت فروشگاه منتشر خواهد شد